Na detailech prostě záleží, ať se Vám to líbí, nebo ne. Jistě byste neměli zájem koupit si potraviny od člověka, který má ruce špinavé od hnoje, nebo tak alespoň vypadá. Vzhled je především ve vysokém businessu velmi význačný a nevyplatí se ho podceňovat. A to na úrovni komunikace jak s klienty, tak s obchodními partnery.
muž v kanceláři
Každý správný muž zde má mít dobře padnoucí oblek, košili, kravatu, boty i manžetové knoflíčky dobře ladící k sobě a zároveň ukazující styl podniku, v jehož jméně vystupuje. Když je podnikovou barvou modrá, je nevhodné, ji nepoužít alespoň na nějakém detailu oblečení, na kravatě, u žen například na broži s podnikovým znakem, na doplňcích atd. U žen je přípustným oblečením na vysoká jednání dobře padnoucí kalhotový kostýmek, případně dobře padnoucí šaty, které nejsou příliš krátké, aby budili dojem, že daná dáma je lehčích mravů, ani příliš dlouhé, aby dáma nepůsobila jako stará mladá. Nutností je samo sebou boty na podpatku, ladící k šatům, vhodná úprava obličeje i vlasů.
Všechno business oblečení musí být vždy čisté, voňavé, vyžehlené, bez děr, chybějících knoflíčků a podobně.
peníze u peněženky
Důležitá je také volba parfému tak, aby případný pach potu překryl, avšak nešla vůně, dlouho nic, navoněný člověk a zase dlouho vůně. Nic se nemá přehánět. A v případě, že by těžký a hodně výrazný parfém použilo více osob v místnosti jednání, každá samo sebou jiný, brzy by všechny přítomné jistě začala nepříjemně bolet hlava a toužili by po čerstvém vzduchu, což by jednání předčasně ukončilo. Zcela nevhodné je také obtěžovat business partnery silným zápachem potu, i když je parné léto, je to poněkud odpuzující. Všechny tyto prvky mají tu moc ovlivnit výsledek jednání k dobrému, i špatnému. Proto si každý před zahájením jednání zkontrolujte svůj vzhled a pro jistotu od kolegy kamaráda si nechte poradit, zda Vaše vůně/pach nejsou příliš.